ÖGONBRYNSSKUGGA

Jag använder mig av en duoskugga från H&M till mina ögonbryn. Eller snarare en
skugga av två då den ena helt krossades när den åkte i golvet för något år
sedan. Sedan dess har jag bara använd den kvarstående, den mörkbruna.
Det ger mycket markerade ögonbryn och det gillar jag.
Jag gillar att det blir en fin kontrast till mitt ljusa hår. 

Det är mycket olika hur man gör med sina ögonbryn. Vissa drar på en himla
massa (typ jag), andra bleker, fyller bara in den tunnaste yttersta delen av
ögonbrynet, andra har aldrig ens reflekterat över att man kan måla brynen
(även om man kanske borde pröva för att framhäva ett redan fint dock otydligt
 bryn) Det gör verkligen mycket om man bara skuggar lite lite lätt och förtydligar.
Jag tycker verkligen det är skitsnyggt, och man behöver verkligen inte fläska på
som jag gör!

Hursomhelst så kan jag sakna den ljusare skuggan av nästan gråbrunaskig
ton som föll i golvet så jag funderar på en ny variant. Var inne på H&M och
hittade inte "min" duoskugga eller något liknande. Däremot blev jag himla
sugen när jag gick och strosade på Kicks när jag såg den här från
Make Up Store för 185 kronor.
Frågan är bara: Är det nödvändigt med TRE färger för 185 kronor?
Lite i saftigaste laget tycker jag.


Kan nog mycket väl bli så att jag prövar en från ELF istället
för 43 kr. exkl. frakt. ELF har mycket bra grejer dom med!!




Kommentarer
Postat av: Lisa

185 var saftigt, det håller jag med om. Jag har den från H&M hemma, men har aldrig använt den ljusa! Ska vi byta?? :)

2011-02-01 @ 21:20:24
URL: http://lisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0